Pinokkio (3de kleuterklas)

• 17 mei 2024

We brachten deze week het verhaal van Pinokkio. Een marionettenpop of toch een flinke jongen?

We startten de week met een poppenkast van Miep en Marcel. We brachten het verhaal van Pinokkio. Een marionettenpop of toch een flinke jongen? We gingen aan de slag en maakten onze eigen marionettenpop. We gebruikten onze woordkaarten om het verhaal na te vertellen. Sommige kleuters maakten een eigen verhaal van Pinokkio. We konden allerlei gelijkaardige Pinokkio-verhalen terugvinden in onze boekenhoek.
Op de tablets en computers konden we Pinokkiofilmpjes bekijken en beluisteren. In de bouwhoek konden we langere en kortere neuzen maken voor Pinokkio en we konden de figuren uit het verhaal namaken met de strijkparels.
Tijdens de MUVO-les bij juf Erika mochten we genieten van een privé vioolconcert van Cebi, een leerling van het tweede leerjaar. Hij speelde mooie liedjes gebaseerd op de film van Pinokkio. Superleuk!
We gingen deze week ook nog naar het toneel ‘Botskop’. Een leuke ervaring voor onze kleuters.
We sloten de week af met het kijken van de tekenfilm Pinokkio.
Op vrijdag was het ook ‘Paarsdag’ op onze school. Verschillende kleuters waren gekleed in paars of regenboogkleuren!