Projecten

Is mijn kleuter klaar voor het 1ste leerjaar?

Schoolrijpheid

Voor het twaalfde jaar op rij organiseren we voor de ouders van onze 5-jarige kleuters het project ‘schoolrijpheid’.
Dit project houdt in dat we de ouders van de kleuters uit de 3de kleuterklas op drie momenten tijdens dit schooljaar uitnodigen om een infosessie bij te wonen waarin duidelijk wordt gemaakt wat hun kleuter best kent en kan om vlot de overstap naar het 1ste leerjaar te kunnen maken en dit voor de verschillende ontwikkelingsgebieden (zoals voorbereidend schrijven, taalontwikkeling, voorbereidend rekenen, sociaal-emotionele ontwikkeling, …). Op deze infosessies worden aan de ouders telkens tips meegegeven hoe zij ook thuis de ontwikkeling van hun kind op de voet kunnen volgen. Dit project is daarom een echte aanrader!

Voor elke sessie wordt er nog een apart briefje meegegeven.

Wij hopen dat heel wat ouders dit initiatief door hun aanwezigheid zullen steunen.