Bericht van het schoolbestuur vzw KITOS aan alle leerlingen en ouders

• 23 oktober 2020
  • Algemeen

Na constructief overleg tussen verschillende vrije schoolbesturen uit onze regio, schakelen we samen met alle andere vrije (basis)scholen uit de Mechelse regio vanaf maandag 26 oktober 2020 naar code oranje.

Beste leerlingen, beste ouders

Dinsdagnacht besliste de minister van onderwijs dat alle scholen ten laatste na de herfstvakantie naar code oranje moeten overschakelen, met een inhoudelijke aanpassing van de draaiboeken.
We volgen met onze scholengroep de maatregelen die door de overheid worden voorzien.

De directeur van de school van uw kind zal u op de hoogte houden van de maatregelen die besproken zijn met de preventieadviseur.

Onze scholengroep zet hierbij de volgende principes nog steeds centraal:

Is je kind ziek?
Neem bij symptomen zoals hoesten, koorts, hoofd- en/of keelpijn, geur en en/of smaakverlies, waterige diarree of ademhalingsproblemen zo snel mogelijk contact op met je huisarts. Laat je kind onmiddellijk thuis en stuur het niet naar school.

De draaiboeken werden verfijnd en aangepast door de overheid. Code oranje betekent voor onze basisscholen deze nieuwe maatregelen:

EXTRA BRIEF VAN DE SCHOOL WORDT VANDAAG AAN UW KIND MEEGEGEVEN

Het schoolbestuur vzw KITOS

Francis Van Caer                                                                  Rita Dunon

Afgevaardigd bestuurder                                                       voorzitter