Verslag vergadering van O&S (25/03/2021)

• 26 april 2021
  • Algemeen

Verslag van de vergadering van Ouders&School.

Verkort verslag van de online vergadering van Ouders&School van 25/03/2021

1. Sven gaf toelichting bij de Covid-maatregelen tijdens de week voor de paasvakantie. Op het moment van de vergadering had de school alles voorbereid om de kleuterschool open te houden. Kort nadien is echter vanuit de koepel voor Katholieke scholen beslist om alle kleuterscholen te sluiten.
  2. De boerderijschool (1e graad) gaat dit jaar niet door omdat de infrastructuur niet toelaat alles Corona-proof te organiseren. In de plaats zullen de kinderen een dag op schooluitstap gaan. Het geld dat al betaald was wordt teruggestort aan de ouders. Over de zeeschool (2de graad) is nog geen beslissing genomen.
  3. De school organiseert ‘The Masked Teacher’ om geld in te zamelen. Meer info hierover volgt nog. Er worden nog helpers gezocht om:
    • te filmen
    • apĂ©roboxen samen te stellen en te verkopen
    • affiches en promo te maken
  4. De school wilt de communicatie naar ouders bevorderen door:
    • Opnieuw een maandbrief mee te geven met de kinderen. Volgend jaar wordt er gestart met communicatie via Smartschool.
    • Een aanwezigheidsbord voor leerkrachten en toezichters op te hangen. Hier worden ook korte vervangingen vermeld.
    • Brieven en kalender terug op de website te zetten.
    • Afspraken rond traktaties in agenda’s te kleven.
  5. Er wordt een rustig onthaalmoment aangeboden voor jongste kleuters: zij kunnen om 8h20 door juf Mieke naar een aparte klas gebracht worden en gaan nadien naar hun eigen klas.
  6. De superhelden zijn nog eens op bezoek geweest en gaven de kinderen en leerkrachten enkele nieuwe uitdagingen. Na de paasvakantie wordt vrijdag weer fruitdag. Vanaf dan eten de kinderen 2 stukken fruit, en geen koek. Doen jullie ook mee?
  7. De stad Mechelen zoekt (groot)ouders die vrijwillig gemachtigd opzichter willen worden aan de schoolpoort. Interesse? Lees meer via deze link Basisschool Ursulinen | Verkeershelden gezocht!
  8. De school zoekt ouders die willen getuigen in een promofilmpje voor de school. Waarom heb je voor onze school gekozen? Wat vind je er goed aan? Filmpjes mogen verstuurd worden naar info@umbasis.be