Verkeershelden gezocht!

• 22 februari 2021

De veiligheid van de schoolomgevingen is een belangrijke prioriteit! Daar kan jij aan meehelpen want de stad is op zoek naar échte verkeershelden!

De veiligheid van de schoolomgevingen is een belangrijke prioriteit!

Schoolstraten, infrastructurele aanpassingen, 30 km-zone, zijn o.a. maatregelen die genomen worden om de kinderen zo veilig en gezond mogelijk van en naar de school te laten gaan.

De gemachtigd opzichters helpen kinderen veilig over te steken aan de schoolpoort; het zijn verkeershelden!

In vele schoolomgevingen zijn vrijwilligers als gemachtigd opzichters actief, maar het kan nog beter. Daarom zet de stad opnieuw een campagne op om gemachtigd opzichters te werven.

Geïnteresseerde vrijwilligers worden door de politie opgeleid en wie gemachtigd opzichter wordt krijgt de gepaste kledij en materiaal.