Toneel Sociale Vaardigheden (kleuterschool)

• 13 januari 2023

Hulp bieden en hulp vragen.

Sociale vaardigheden zijn noodzakelijk voor het opbouwen en onderhouden van een relatie.

Ook zijn sociale vaardigheden onmisbaar bij een goede samenwerking. Bij sociale vaardigheden horen onder andere: inzicht hebben in de ander, goed kunnen luisteren, aandacht hebben voor andermans gevoelens en conflicten oplossen.

Hier willen wij doorheen het schooljaar samen aan werken. Elke maand kiezen we een thema en tijdens die maand geven we hier extra aandacht aan. Telkens zullen er enkele woorden in de kijker staan, om zo de woordenschat rond sociale vaardigheden te leren kennen.

Deze maand werkten we rond ‘Hulp bieden, hulp vragen’.

Bij elk nieuw thema zal u een prent of kleurplaat krijgen. Zo kan uw kind aan de hand van deze prent vertellen waaraan we die maand gaan werken.

De woorden in de kijker van deze maand zijn

• Hulp vragen
  • Elkaar helpen