Sociale vaardigheden: ‘Sorry zeggen’ (kleuterschool)

• 4 februari 2022
  • Onthaalklas

Als we iets fout doen, moeten we ook kunnen sorry zeggen…
De juffen laten zien hoe dat kan en moet.

Sociale vaardigheden zijn noodzakelijk voor het opbouwen en onderhouden van een relatie. Ook zijn sociale vaardigheden onmisbaar bij een goede samenwerking. Bij sociale vaardigheden horen onder andere: inzicht hebben in de ander, goed kunnen luisteren, aandacht hebben voor andermans gevoelens en conflicten oplossen. Sommige kinderen zijn in aanleg erg sociaal vaardig, maar bij veel kinderen moet het nog (verder) ontwikkeld worden.

Hier willen wij doorheen het schooljaar samen aan werken. Elke maand kiezen we een thema en tijdens die maand geven we hier extra aandacht. Natuurlijk werken we ook aan andere sociale vaardigheden.

Vorige maand werkten we rond ‘respect voor het spelmateriaal’. Voor sfeerbeelden kan u terecht op onze website www.basisschoolnen.be – foto’s

Het thema voor deze maand is ‘sorry zeggen’.

Bij elk nieuw thema zal u een kleurplaat krijgen. Zo kan uw kind a.d.h.v. de kleurplaat vertellen waaraan we die maand gaan werken.