Sociale vaardigheden (kleuterschool)

• 19 april 2024

Het toneel van sociale vaardigheden stond deze keer in het teken van ‘complimenten geven aan elkaar’.

We brengen ook elke maand een nieuwe vers aan over het sociale vaardigheden thema van de maand op de melodie van “Hé kom erbij”. Zo hebben we op het einde van het schooljaar een zelfgemaakt sociale vaardigheden lied.

• Hé kom erbij, hé kom erbij, hé kom erbij, hé kom erbij. Hé kom erbij, hé kom erbij, hé kom erbij, hé kom erbij.
  • Jij bent mijn vriend, jij bent mijn vriend, jij bent mijn vriend jij bent mijn vriend. Jij bent mijn vriend, jij bent mijn vriend, jij bent mijn vriend jij bent mijn vriend.
  • Het materiaal, het materiaal, het materiaal dat mag niet stuk. Het materiaal, het materiaal, het materiaal dat mag niet stuk (Respect voor Materiaal – september)
  • En ik ben lief, en ik ben lief, en ik ben lief voor iedereen En ik ben lief, en ik ben lief, en ik ben lief voor iedereen. (Ik zeg ‘stop’, regels en afspraken – oktober)
  • Ik deel met jou, ik deel met jou, ik deel met jou en jij met mij ik deel met jou, ik deel met jou, ik deel met jou en jij met mij! (Samen spelen, samen delen – november)
  • Ik maak het goed, ik maak het goed, ik maak het goed en dat is goed Ik maak het goed, ik maak het goed, ik maak het goed en dat is goed! (Sorry zeggen, ik was fout, ik maak het goed! – januari)