Nieuwe Vesten: wegwijs aan het station in Mechelen

• 24 augustus 2023
  • Algemeen

Zo bereik je makkelijk onze school vanuit het station van Mechelen!

De circulatie aan de Stationswijk werd op 3 juli 2023 gewijzigd. Wij sommen hier even de belangrijkste wijzigen op die eventueel van toepassing kunnen zijn om onze school vanuit het station met de fiets of de wagen te bereiken.

Met de fiets

Fietsers kunnen in de Stationsstraat niet meer langs de kant van het station van en naar de Vaartdijk fietsen. Die zone is helemaal afgesloten voor de werken aan het station. Er zijn nieuwe dubbelrichtingsfietspaden aan de kant van Bar Marie. Via brede oversteekplaatsen bereik je zo makkelijk de fietspaden in de Leopoldstraat.

Met de auto

Vanuit het station kan je uitsluitend nog richting Leopoldstraat (dubbelrichting) rijden (de H. Consciencestraat is voorbehouden voor taxi’s, bussen en hulpdiensten). Vervolg je weg van de Leopoldstraat naar de Schuttersvest, gebruik de knip ter hoogte van de Louizastraat en vervolg je weg naar de Groenstraat.

Meer informatie vind je hier.