Voordrachtwedstrijd

• 27 januari 2023

De leerlingenraad organiseerde helemaal zelf een eigen voordrachtwedstrijd ‘Mijn sokke sakke so’ naar het gedicht van Joke Van Leeuwen.
Dertig leerlingen gaven na schooltijd het beste van zichzelf op het podium van de feestzaal van secundaire school Ursulinen Mechelen.

De leerlingenraad organiseerde helemaal zelf een eigen voordrachtwedstrijd ‘Mijn sokke sakke so’ naar het gedicht van Joke Van Leeuwen.

Voor een jury met oud-leerlingen, professionals en collega’s secundair hebben zij een kort gedicht (of tekst) voorgelezen en een gedicht voorgedragen. De leerlingen waren zo enthousiast dat je haast niets kon merken van mogelijke plankenkoorts.

Tijdens de beraadslaging van de jury hield de ouderraad ‘Ouders en School’ een gedichtencafé open met lekkere gebakjes. Daarna werden de winnaars bekend gemaakt door niemand minder dan burgemeester van Mechelen Alexander Vandersmissen: “Proficiat aan de drie winnaars Quinten, Redouan en Matteo en de 24 andere deelnemers met hun goesting, enthousiasme en mooie voordrachten. Heerlijke sfeer op deze nationale gedichtendag, doe zo voort!”