Ketnetjuryprijs voor Anna Pelgrims

• 22 november 2022

Mega-trots op Anna Pelgrims uit 5A die de Ketnetjuryprijs won voor haar ‘Bic art meets Rubens’-werk dat vanaf nu tot de Nationale Expo behoort.
Bewonder haar werk binnenkort in het Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen!

Haar kunstwerk en alles over de Nationale Expo op de VRT nieuws pagina

Bron: VRT NWS

Honderd amateurkunstenaars zullen vanaf 22 december tentoonstellen in het Koninklijk Museum voor Schone Kunsten in Antwerpen. Zij namen deel aan een wedstrijd georganiseerd door het museum, VRT en MuseumPASSmusées. Meer dan 2.500 kandidaten stuurden een werk in. De winnaars werden gekozen door het publiek en een professionele jury.

Om kinderen extra te stimuleren om creatief aan de slag te gaan, werd ook een afgeleide wedstrijd georganiseerd op Ketnet. Hier namen 270 kinderen aan deel. 10 van hen veroverden een plek in het museum.

Bovendien zal aan de winnaars gevraagd worden om hun werk te veilen voor De Warmste Week, de grote solidariteitsactie van VRT. Die online veiling start op vrijdag 16 december. Op 22 december, tijdens de vernissage van de expo, zal ook live kunnen worden geboden op de werken in de tentoonstellingszaal.

Bron: VRT NWS