Basisschool Ursulinen zet Sint-Romboutstoren in vuur én vlam!

• 18 december 2021

Vanavond mocht onze school de Sint-Romboutstoren in vuur en vlam zetten!

Elke avond tijdens De Warmste Week krijgt een Mechelaar die eer, op die manier wil de stad aandacht vragen voor de 200 projecten van De Warmste Week en het centrale thema “Kunnen zijn wie je bent.”

Bruno Troch, meester in basisschool Ursulinen, heeft de Sint-Romboutstoren in Mechelen, het symbool van de stad, vanavond virtueel in brand gestoken.

Meer dan 400 kinderen gaan naar basisschool Ursulinen en samen hebben zij 7.000 euro verzameld voor De Warmste Week. “De kinderen hebben zelf alle ideeën aangebracht”, vertelt Troch. “We hebben een solidariteitstocht gedaan, we hebben rosse centjes verzameld in de klas, de kleuters hebben kunstwerkjes gemaakt en geveild en nog meer creatieve projectjes.”

Kunnen zijn wie je bent is ook op school natuurlijk belangrijk, vertelt Troch. “We doen echt ons best om ervoor te zorgen dat iedereen zich op en top voelt. Zo hebben we bijvoorbeeld gevarieerde spelkoffers in de kleuterklasjes en in onze basisschool hebben we een stilteklasje waar leerlingen ’s middags even tot rust kunnen komen.”

De leerlingen van basisschool Ursuline tellen af naar het moment waarop meester Bruno de Sint-Romboutstoren virtueel in brand steekt