Shoebox-actie 2021

• 24 november 2021

Op 29 november start de Shoebox-actie 2021. Een hartverwarmend initiatief waar het Profijtje in Mechelen graag een steentje toe bijdraagt. Daarom engageren we ons dit jaar als inzamelpunt. Tot en met 11 december kunnen scholen, bedrijven en particulieren bij ons terecht om hun zelfgemaakte Shoeboxen af te geven.

Zorg jij mee voor een warme Kerst voor iedereen?

Op 29 november start de Shoebox-actie 2021. Een hartverwarmend initiatief waar het Profijtje in Mechelen graag een steentje toe bijdraagt. Daarom engageren zij zich dit jaar als inzamelpunt. Tot en met 11 december kunnen scholen, bedrijven en particulieren bij ons terecht om hun zelfgemaakte Shoeboxen af te geven.

Ook onze school zal een inzamelpunt worden voor deze actie!

Iedereen heeft recht op een kerstgeschenk. Daarom roept De Samaritanen vzw scholen, bedrijven en particulieren op om in de weken voor Kerstmis schoendozen te vullen met voedingswaren (niet bederfbare producten), dranken (alcoholvrij) en een wenskaart. Hygiëneartikels, handschoenen, mutsen, een sjaal, … zijn ook welkom. Het geheel verpak je, samen met de wenskaart, in een schoendoos als een prachtig kerstgeschenk.

Breng je shoe-box kerstcadeau naar een inzamelpunt in de buurt. Dit kan dit jaar ook in het Profijtje in Mechelen. Iedereen is welkom om zijn Shoebox in te leveren tussen 29 november en 11 december. In samenwerking met regionale armoedeorganisaties delen wij deze Shoeboxen uit aan kansarmen, thuislozen, mensen die anders geen kerstgeschenk zouden krijgen. Een kleine attentie waarmee we vele mensen een warme Kerst bezorgen.

Wil jij ook graag deelnemen aan deze hartverwarmende actie? Spring dan tot en met 11 december binnen bij het Profijtje:

Het Profijtje/Sociaal Centrum

Twaalf-Apostelenstraat 17, 2800 Mechelen

elke maandag en donderdag tussen 9u en 16u

op afspraak (enkel voor grote hoeveelheden) via 0473 40 97 42 of claes-annemie@telenet.be

Alle informatie over de actie vind je op https://www.shoe-box.be/nl