De eerste schooldag!

• 1 september 2021

Een gouden start voor onze school.

Onze eerste schooldag in de krant!

‘Eerst werken aan verbinding, dan aan kennis!’

Basisschool Ursulinen neemt gouden start: “Groepsgevoel staat centraal”

Mechelen – In Basisschool Ursulinen in Mechelen verwelkomden leerkrachten hun leerlingen woensdag, uitgedost in het goud. De eerste dagen zijn er nog geen lessen om kinderen alle kansen te geven om in de eerste plaats elkaar te leren kennen. De school is ervan overtuigd dat die aanpak van goudwaarde is voor de rest van het schooljaar.

In de basisschool in de Groenstraat zijn woensdag de ‘Gouden Weken’ van start gegaan. “Het groepsgevoel staat centraal. We geven de eerste drie dagen geen klassieke lessen. Zo krijgen onze leerlingen de kans om elkaar zo goed mogelijk te leren kennen”, zegt directeur Sven Van Grembergen.

Door leuke activiteiten te organiseren, maken de kinderen kennis met elkaar, met hun leerkrachten en met de school. “Zie het als een teambuilding om de sfeer op school te bevorderen. We denken dat we door deze aanpak tijd winnen, omdat we tijdens het schooljaar minder tijd moeten stoppen in het oplossen van conflicten”, legt de directeur uit.

Tijdens de Gouden Weken investeert Basisschool Ursulinen onder andere in het uitwerken van afspraken die gedragen zijn. Ze zet ook in op warme communicatie met de ouders. (svh)