Verslag vergadering van O&S

• 18 januari 2021
  • Algemeen

Een kort verslag van de online vergadering van dinsdag 12 januari 2021

Een kort verslag van de online vergadering.

Contact tijdens Corona: Hoe kunnen ouders bezorgdheden delen met de school, nu fysiek contact met leerkrachten of directie niet vanzelfsprekend is?

Ideeën:

Deze ideeën worden met de leerkrachten besproken op de pedagogische studiedag.

Belangrijk: elke ouder kan een afspraak vragen met de leerkracht of de directie, om iets te bespreken.

2. Er loopt een stiltetraject op school. Alle klassen hebben een stiltesessie gekregen, om aan te leren hoe ze tot rust kunnen komen. Daarnaast hebben kinderen nood aan plaatsen waar ze ook tot rust kunnen komen wanneer ze overprikkeld geraken.

Ideeën voor stilteplekken?

Belangrijk: kinderen mogen een stilteplek niet ervaren als een straf. Het is een plaats waar ze tot rust kunnen komen.

De werkgroep speelplaats zal dit verder uitwerken. Doe jij graag mee? Laat het ons weten!

3. Signalen Klasouders:

4. De voorleesweek was een groot succes: 50 voorleesfilmpjes werden ingezonden en we wonnen een boekenpakket van de VCOV (overkoepelende oudervereniging). Het lijkt een goed idee om ook in de toekomst in te zetten op een mix van live en digitaal voorlezen.

5. Voor de Kerstvakantie lanceerde de school een oproep aan (groot)ouders om in te springen bij middagtoezicht, huiswerkklas en talentenwerking. Heel veel (groot)ouders hebben hulp aangeboden, waar de school dankbaar gebruik van heeft gemaakt.

Ook nu nog zoekt de school hulp. Vooral op vrijdag voor middagtoezicht, permanentie op het secretariaat en hulp bij de talentenwerking. Kan jij eens helpen? Laat het weten via info@umbasis.be of oudersenschool@umbasis.be

6. Door Corona is het gezondsheidsproject van Ouders & School vorig jaar onderbroken. Ook dit schooljaar is het moeilijk om nieuwe acties te bedenken en de puzzel te vervolledigen. We willen echter niet dat de kinderen onze helden vergeten. We zullen ghen daarom nog af en toe op school laten verschijnen met kleinere acties.

7. Varia

Volgende vergadering: maandag 22/03 om 20u – mensen die wensen aan te sluiten mailen naar oudersenschool@umbasis.be