Welkom terug op onze school! Concrete afspraken voor leerlingen en ouders

• 29 mei 2020
  • Algemeen

De voorbije dagen en weken waren voor onze basisscholen hectisch: plannen werden gemaakt, bijgestuurd, volledig veranderd en opnieuw bijgestuurd. Sinds woensdagavond 27 mei 2020 is er eindelijk een definitieve knoop doorgehakt: een herstart is mogelijk voor alle kinderen, onder bepaalde voorwaarden.
Lees hier de concrete afspraken.

Beste ouder
Beste leerling

De basisscholen van onze scholengroep KITOS kunnen allemaal volgende week herstarten. Bij het uitwerken van de plannen hield vzw KITOS steeds dit voor ogen

Het schoolbestuur wenst uitdrukkelijk haar waardering uit te spreken voor alle directies en personeelsleden, hun flexibiliteit en veerkracht was de voorbije weken torenhoog. Vzw KITOS dankt ook alle ouders voor hun respect voor leraren en directies én voor hun engagement om de kinderen bij te staan in pre-teachingtijden. We hopen dat de rust nu kan weerkeren en dat de plannen blijven gelden tot het einde van dit schooljaar.
Bovenstaande uitgangspunten zorgen ervoor dat elke basisschool van KITOS, omwille van de lokale eigenheid, andere maatregelen kan treffen, rekening houdende met de lokale risicoanalyse.

Onze school werkte dit concrete scenario uit:

Kleuterschool vanaf 2 juni

REGELING OP WEBSITE (verschijnt ten laatste vrijdagavond 29/05/2020 op website). Voltijdse opstart voor volledige kleuterschool.

Lagere school

REGELING OP WEBSITE ( verschijnt te laatste dinsdagavond 02/06/2020 op de website).

L1-L2-L6: Voor de lagere school blijven we werken met halve klasgroepen. De leerlingen van L1, L2 en L6 behouden hun groep en lesmoment. Dit wordt uitgebreid met een halve dag per week LO of MUVO. Eén woensdag op twee is er voor elke groep ook les op woensdagvoormiddag. De definitieve schema’s verschijnen dinsdag op de website.

L3-L4-L5: De leerlingen worden ook per klas in twee groepen verdeeld. Eén groep heeft les van 8.30 u tot 11.30 u , de andere groep van 13.00 u tot 16.00 u. Dit wordt uitgebreid met een halve dag per week LO of MUVO. Eén woensdag op twee is er voor elke groep ook les op woensdagvoormiddag. De definitieve schema’s verschijnen dinsdag op de website.

De groepsverdeling en de richtlijnen voor het ophalen en afhalen zijn vanaf dinsdag op de website terug te vinden. Broers en zussen zitten steeds in hetzelfde tijdslot.

Opvang op school

Brengen en halen van de kinderen

STAPPENPLAN EN REGELING OP WEBSITE

Hoe houden we de school veilig?
De veiligheid van onze leerlingen en ons personeel is het belangrijkste. Door een combinatie van maatregelen zorgen we voor een zo veilig mogelijke schoolomgeving.

Hoe werk je als ouder mee aan veiligheid op school?

Wat als je kind ziek is?

Wat met kinderen van ouders die positief testen op Covid-19?

Wat gebeurt er als een personeelslid of kind op school besmet is met corona?

Wat leren de leerlingen? En hoe gaan we hen opvolgen?

Hoe bereid je als ouder je kind voor?

Meer informatie?