Heropstart van de school

• 28 mei 2020

Belangrijke informatie voor de heropstart van de school van volgende week!

Beste ouders
Beste leerlingen

De kogel is door de kerk! We kunnen jullie vandaag meer duidelijkheid geven over de heropstart van de school. Morgen verschijnt er ten laatste om 20.00 uur een officieel bericht met veel meer informatie van het schoolbestuur op de website. We beloofden om vandaag al de krijtlijnen van de heropstart bekend te maken.

KLEUTERSCHOOL

De volledige kleuterschool start op op dinsdag 2 juni 2020. De kleuters worden gebracht binnen een tijdslot dat vrijdagavond op de website verschijnt ( tussen 08.00 u en 08.30 u) in de Groenstraat (kleuteringang). LET OP: na 8.30 u is het niet meer mogelijk om toegang tot de school te krijgen.

Kleuters worden afgehaald aan dezelfde ingang tussen 15.45 u en 16.15 u ( om 11.45 u op woensdag). Gelieve deze uren ook strikt te respecteren. Kleuters brengen boterhammen, koek en een eigen waterflesje mee. Er zijn geen warme maaltijden.

LAGERE SCHOOL

Voor de lagere school blijven we werken met halve klasgroepen. De leerlingen van L 1, L2 en L6 behouden hun groep en lesmoment. Dit wordt uitgebreid met een halve dag per week LO of MUVO.
Eén woensdag op twee is er voor elke groep ook les op woensdagvoormiddag. De definitieve schema’s verschijnen dinsdag op de website.

De leerlingen van L3, L4 en L5 zijn welkom vanaf 5 juni en worden ook per klas in twee groepen verdeeld. Eén groep heeft les van 8.30 u tot 11.30 u , de andere groep van 13.00 u tot 16.00 u. Dit wordt uitgebreid met een halve dag per week LO of MUVO. Eén woensdag op twee is er voor elke

De groepsverdeling en de richtlijnen voor het ophalen en afhalen zijn vanaf dinsdag op de website terug te vinden. Broers en zussen zitten steeds in hetzelfde tijdslot.

Onze oprechte dank bij voorbaat om bij het brengen en afhalen voldoende afstand te bewaren en eventueel een mondmasker te dragen. Er zal meer passage zijn aan de schoolpoorten, we willen ook hier geen enkel risico nemen.

We blijven vragen om onze noodopvang écht alleen maar te gebruiken als er echt geen andere oplossing is. Zo kunnen we ons lesaanbod maximaal uitrollen. De MUVO- en LO-lessen kunnen enkel en alleen doorgaan als er in de noodopvang geen extra groepen gemaakt moeten worden en als er geen leerkrachten door ziekte worden geveld.

Het voltallige schoolteam kijkt er enorm naar uit om iedereen terug te zien.
Tot snel!
Sven Van Grembergen