Strapdag

• vrijdag 17 september 2021

Vrijdag 17 september staat de 15de Strapdag op de schoolkalender. Op deze dag stappen en trappen duizenden leerlingen naar school. De auto blijft op stal met een aangename, rustige schoolomgeving tot gevolg. Verplaats je dagelijks actief naar school en sta versteld van de vele voordelen dat het strappen biedt. Naast een aangename schoolomgeving is het bewezen dat beweging positieve effecten geeft op het fysiek en mentaal welzijn. Kinderen zitten fris en met een betere concentratie in de klas. Bovendien is het goed voor de ontplooiing van kinderen, bevordert het de sociale contacten en draagt het bij tot een beter klimaat.