Heel wat aandacht voor kunst en cultuur, ook na schooltijd
Super goede school, waar het kind centraal staat. (Fayrouz B.)

Berichten voor 6A

  • 3 april 2020
  • 6de leerjaar

We verzamelen de berichten van juf Priscilla voor het 6de leerjaar A hier.

Vrijdag 3 april 2020 om 18:55

Beste ouders
Beste meisjes en jongens

Het voelt een beetje “vreemd” aan, maar morgen start inderdaad de paasvakantie. Er worden geen nieuwe taken/opdrachten gegeven, maar sommige leerlingen dienen nog wel wat af te werken omdat ze iets te laat in actie schoten of omdat hun planning nog niet op punt stond. De bingeltaken staan open tot 7 april, ik controleer op 6 april en wie dan nog niet klaar is, krijgt een verlenging. Ik wacht ook nog voor sommigen op de herhalingsles van sprong 10. Zorg ervoor dat de herhalingslessen van sprong 8,9 en 10 goed gecorrigeerd worden én vooral leer uit je gemaakte fouten. Want dat is het belangrijkste voor mij!Ik kreeg nog niet van alle klasgenoten de werkbladen van spelling.
In het mailtje van dinsdag 31/03 kan je perfect nalezen welke pagina’s allemaal zouden moeten gemaakt zijn.

Wij maken de volgende afspraken voor de vakantie:
1) Lees verder in Koning van Katoren en verwerk elk hoofdstuk van dit boek op een creatieve manier.

2) Denk aan de verplichte muvo-taak van meester Koen en juf Els tegen 24/04. En voor wie zich verveelt: je kan ook voor hen de vrijwillige taak maken. Dat zal mijn collega’s zeker plezieren.

3) Kan je mij nog laten weten of het aanmelden voor de secundaire school is gelukt en welke school voor jou op nummer 1 staat?

4) Lees je graag? Kijk dan eens op je bingelaccount, je vindt daar een icoontje voor de digitale boekenkast. Daarin zit een heel gevarieerd aanbod, waaronder ook de boekjes van TALENT. Als je op de groene knop duwt, wordt de tekst voorgelezen. Dat is heel aangenaam voor de leerlingen die nog moeten werken aan hun leesvaardigheid. Het klokje geeft het leestempo aan, dat kan je zelf aanpassen. Probeer het eens!

5) Ik blijf de hele vakantie via mail bereikbaar. Laat eens iets van je horen/zien (foto?) daar word ik vast blij van!

6) Draag zorg voor elkaar door in je kot te blijven.

Voilà tijd om afscheid te nemen. Ik denk aan jullie en hoop iedereen snel te zien, maar ik vrees voor een mogelijke verlenging na de paasvakantie. We wachten het rustig af en houden jullie zeker op de hoogte.

Zalig Paasfeest!

Dikke kus
juf Priscilla

Woensdag 1 april 2020 om 14:30

Beste leerlingen

Beste ouders

We willen jullie er graag nog eens aan herinneren dat jullie zich moeten aanmelden ( voor 24 april 2020) voor een secundaire school.

Hoe je dat doet, kan je nog eens nalezen in dit documenten:

Van mijn collega-directeur van onze secundaire school kreeg ik nog een filmpje dat ik graag met jullie deel ( misschien heeft niet iedereen de kans gekregen om omwille van de coronamaatregelen de school te bezoeken):

Om er 100 procent zeker van te zijn dat het aanmelden gelukt is, zouden we willen vragen dat je een seintje geeft aan de klasleerkracht als je aangemeld bent ( het zou voor ons ook fijn zijn als je de school die je op 1 gezet hebt ook aan ons doorgeeft). 
Veel succes iedereen.

Heel graag tot binnenkort!

Sven Van Grembergen

Directeur

Dinsdag 31 maart 2020 om 18:30

Dag meisjes en jongens
Zoals beloofd ben ik hier terug met een overzicht van de leerstof die in sprong 10 aan bod komt.
1) Getallenkennis: afronden en schatten   

Het komt erop neer dat het tellen van rijen(aantal wagens in 1 rij, hoeveel personen op 1 rij, hoeveel rijen?) of het maken van groepjes jou kan helpen bij het schatten.

2) vermenigvuldigen met breuken:   

bv. 2 x 2/7= 4/7         4/5 x 12= 48/5 = 9 en 3/5         2/3 x 3/4 = 6/12 = 1/2

3) IP-VP-W-V    zie YouTube Zo gezegd zo gerekend 6, les 42b1

4) verhoudingen: schaal     

door het maken van een verhoudingstabel afstanden berekenen.   

5) het cirkeldiagram, zie NN p.22

6) een breuk delen door een natuurlijk getal: zie NN p.45

7) les 126, ik denk dat de stagejuf deze les gegeven heeft, we hadden het in die les nog over de stippen op een dobbelsteen.

8) TIP bij oefening 1 op p. 95: kijk naar de tekening van de beschermhoes. teken met potlood en een meetlat een rechthoek rond het bovenste deel (net), nadien een kleinere rechthoek rond het handvat. Bereken dan de opp. van beide rechthoeken en tel beiden op. Zet het aantal cm² om in dm². Niet gokken: tabel tekenen!
Zo moet het vast lukken!

Liefs

juf Priscilla

Dinsdag 31 maart 2020 om 17:55

Dag meisjes en jongens

Vooreerst een dikke proficiat voor de toets van sprong 8. Iedereen heeft zijn ingevulde toets naar mij doorgestuurd. Dat maakte mij heel blij!

In dit mailtje maak ik een overzicht van de taken van deze week:

1) Opdracht Frans, mevr. Dubourg mailde jullie maandag haar nieuwe taken. Je kan haar mail hieronder bij maandag 30 maart nog nalezen.

2) Op de website van de school (basisschool Ursulinen Mechelen) bij Nieuws – 6e leerjaar B vinden jullie bij 21 maart een mailtje van juf Els en meester Koen. Daarin wordt één verplichte muvo-opdracht opgegeven en 1 vrijblijvende opdracht. Omdat ik weet dat jullie nog niet stilgezeten hebben, waren de muvo-leerkrachten bereid om het indienen van de verplichte taak uit te stellen naar de eerste vrijdag NA de paasvakantie. Deze taak werd ook al toegelicht tijdens de muvo-les op school, maar lees het hieronder ook nog eens aub!

Hey zesdejaars!
Hopelijk gaat alles goed met jullie en hebben jullie ondertussen een goed evenwicht gevonden tussen het nodige doen voor de school en de broodnodige ontspanning in deze toch wel bijzondere tijden!
Fijn dat er een paar leerlingen de nodige feedback vragen in verband met de presentatie van jouw kunstwerk/ kunstenaar/ kunst. 
We passen onze opdracht (en de deadline) aan, zodat we zeker weten dat iedereen een mooi werkje kan afgeven. (= uitleg over jouw kunstenaar, wat dit met jou doet/waarom je dit zo leuk vindt en een creatieve verwerking hiervan (eigen liedje, tekening, schilderij, rap, gedicht, maquette, …)
.
We verwachten jouw filmpje / powerpoint / een andere manier van presentatie ten laatste op vrijdag 24 april in onze mailbox. Dit is vrijdag van de eerste week na de paasvakantie! Mocht de school terug opengaan na de paasvakantie (en dat hopen wij), spreken we dan verder af. Zo niet, mag je gerust vragen stellen via mail. (Sommigen onder jullie doen dit reeds goed!). Wacht niet te lang met deze opdracht, gebruik ze gerust als ontspanning om meer te weten te komen over de persoon die jou kan raken (meer info: zie bericht op website in nieuws zesde leerjaar: 21 maart).

Succes en veel groetjes: juf Els en meester Koen

3) Probeer te lezen in Koning van Katoren tot en met p.128. Zo moet je dan nog 4 kleine hoofdstukken lezen en bespreken in de paasvakantie, dat is perfect doenbaar. De creatieve taak daarbij is klaar op maandag NA de paasvakantie.

4) Maak deze week herhalingsles 128 van sprong 10. Ik maak vandaag nog een gedetailleerd mailtje over de leerstof dat daarin bevraagd wordt. 

5) Ik zet nog enkele Bingeltaken klaar voor deze week.

6) Je maakte tot nu toe 4 werkbladen in de werkboek spelling. Deze week zorg je dat de volgende pagina’s klaar zijn: p. 67-68-69-71-72-73-75-76-77. Een aantal klasgenoten waren daar vorige week reeds klaar mee.

Zo, dat is het dan.

TIP: Print deze mail af om het overzicht te bewaren. Besef dat we vandaag dinsdagnamiddag zijn.

Je hebt dus geen tijd te verliezen.

Heb je vragen? Aarzel niet om deze aan mij te stellen! 
Veel liefs en goede moed!

juf Priscilla

Maandag 30 maart 2020 om 10:45

Dag allemaal

Wat hebben jullie de afgelopen weken al flink gewerkt voor Frans.

Deze week geen grammatica op het programma, maar wel woordenschat. 
1) Jullie gaan de woordenschat van Unité 25 tot en met 28 inoefenen (groene kaders in Livre p. 38 + 43 + 47 + 51). Via deze link vinden jullie flashkaarten om deze woordenschat gemakkelijker te kunnen studeren: https://www.bookwidgets.com/play/SN4LWM?teacher_id=5769245089595392 

–> Je kan bovenaan klikken op ‘studeer’ of ‘oefenen’. Begin met ‘studeer’. Je ziet het woord in het Nederlands en als je daarop klikt, draait het kaartje zich en zie je de vertaling. Oefen dit eerst mondeling heel goed in. Maak je (bijna) geen fouten meer, dan schrijf je de Franse woordjes terwijl je oefent. Dit zou je kunnen doen met ‘oefenen’. Je kan dan ‘fout’ of ‘correct’ aanklikken. 
Wanneer? Vrijdag 3 april sturen we een ‘test’ naar jullie door. Deze zal uiteraard niet meetellen, maar zal wel een goed beeld scheppen. Heb je voldoende gestudeerd of is er nog werk aan de winkel? Mme Witters en ik krijgen de resultaten van deze ‘test’. Aan de hand van jullie resultaat sturen we nog wat feedback terug. Tegen vrijdag moet dus alle woordenschat gestudeerd zijn!

We verwachten dat jullie de ‘test’ ten laatste zondag 5 april indienen. 

2) Bekijk het filmpje ‘Le Petit Nicolas’ via deze link en beantwoord de vragen: https://www.bookwidgets.com/play/7NU9P2?teacher_id=5769245089595392 

Je mag het filmpje zo vaak bekijken als je wil. We vertaalden de moeilijkste woorden, dus normaal gezien zou alles duidelijk moeten zijn. Nadat je de luisteropdracht gemaakt hebt, dien je deze ook in. Opnieuw zullen we kunnen zien hoe hard jullie gewerkt hebben :). 
Wanneer? Voor zondag 5 april

Indien jullie nog vragen hebben, help ik jullie graag verder! 
Fijne dag en draag zorg voor elkaar

Mme Dubourg

Maandag 30 maart 2020 om 9:05

Beste leerlingen

Gelieve de oefentoets die hieronder staat te maken.

Er zijn 2 manieren:

1. Je print ze uit. Maakt de toets zo goed mogelijk. Scan ze terug in en mail ze me.

2. Je downloadt de toets. Je vult de antwoorden in op je laptop/pc. Je mailt me de ingevulde versie door.

Stuur mij vandaag nog deze ingevulde toets terug!
Succes en gebruik jouw materiaal in plaats van te gokken.
Morgen mail ik de nieuwe opdrachten van deze week.

Liefs
juf Priscilla

Vrijdag 27 maart 2020 om 19:45

Dag liefste klasgenoten van 6A

Alweer is er een week zonder jullie voorbij, het is bijna niet te geloven! Vooraleer we het weekend instappen, maak ik voor jullie een kort overzicht:
1) De lln. die nog niet klaar zijn met de Bingeltaken van deze week heb ik een privébericht gestuurd.

2) Hopelijk vinden jullie het lezen in Koning van Katoren leuk! Ik ben er ook al flink in opgeschoten. Weet dat deze taak moet klaar zijn, na de paasvakantie. Je zou nu ongeveer in de helft van je boek moeten geraakt zijn én de gelezen hoofdstukken creatief samengevat hebben. Zo niet zal het een leesvakantie worden…

3) In de spelling werkboek zou je na deze week reeds 4 bladen moeten gemaakt en doorgestuurd hebben.

4) Les 115 (=herhalingsles sprong 9) is ook klaar en naar mij doorgestuurd.

5) Maandag tussen 8 en 9 uur zet ik voor jullie de TOETS van sprong 8 klaar. Deze toets maak je op de dag zelf en je stuurt de ingevulde versie voor middernacht op maandag naar mij door. Je mag voor het oplossen van die toets ALLE materiaal gebruiken. Ik heb liever dat jullie iets opzoeken en nakijken dan dat je blindelings gokt. Daar heb je niks aan.

Welk materiaal kan je gebruiken?

– de herhalingsles 102, misschien vind je daar soortgelijke oefeningen 

– je Neuzeneuzeboekje

– You Tube Zo gezegd zo gerekend, filmpje over de hellingsgraad

– You Tube: Zo gezegd zo gerekend, filmpje over gemiddelde (5de leerjaar)

– You Tube: Zo gezegd zo gerekend, filmpje over mediaan (5de leerjaar)

– You Tube: Zo gezegd zo gerekend, filmpje over ongelijke verdeling

– You Tube: Marjolein ruimtefiguren

– You Tube: Stéphanie Van Hoe, recht en omgekeerd evenredig

6) De opdrachten voor volgende week stuur ik pas door op dinsdag. Nu moet je je focussen op de toets. Probeer als voorbereiding mijn voorgestelde filmpjes te bekijken.

7) Ik ben wel fier op jullie. Er werd al hard gewerkt en dat stelt mij echt gerust, kijkende naar de toekomst…

Dikke knuffel en tot maandag!
juf Priscilla

Donderdag 26 maart 2020 om 9:15

Dag allemaal
Mag ik jullie vragen om mij apart een mail te sturen en niet te replyen op vorige mails? Op deze manier heb ik een beter overzicht. Ik krijg namelijk ontzettend veel mails binnen en zie soms door het bos de bomen niet meer 🙂
Hierbij vinden jullie nogmaals de taak van vorige en deze week.

Van sommige leerlingen kreeg ik nog steeds de taak van vorige week niet. Gelieve dit zo snel mogelijk in orde te brengen. Moest er een probleem zijn, dan hoor ik dat graag. We kunnen dan samen naar een oplossing zoeken!
Verzorg jullie.

Liefs,

Mme Witters

Woensdag 25 maart 2020 om 10:50

Beste leerlingen van 6A en 6B

Gisteren en vanmorgen hadden wij, juf Priscilla, meester Bruno, meester Sven en meester Peter, overleg voor de planning van de komende weken. 

De hoofdbedoeling is om jullie zo goed mogelijk op te volgen en een overzicht te houden op de zaken die nog niet goed lukken. Meester Peter en ik bekijken alle mails, bingeloefeningen en noteren alles op aparte lijsten. We willen dit nog beter uitbouwen, vandaar volgende aankondiging.

Op maandagochtend 30 maart ontvangt ieder van jullie de toets van Sprong 8 in een worddocument. Je maakt deze ‘toets’ zelfstandig en zo goed mogelijk. Je mag eventueel iets opzoeken in je neuzeneuzeboekje, maar het spreekt voor zich dat je geen zakrekenmachine gebruikt voor hoofdrekenen.

Je kan deze toets op 2 manieren maken:

1.) downloaden, invullen, opslaan en daarna mailen naar je leerkracht.

2.) printen, invullen, inscannen en daarna mailen naar je leerkracht.

De resultaten tellen NIET mee, maar wij gebruiken ze om jullie achteraf gericht bij te kunnen werken!

Je stuurt deze oefentoets terug voor dinsdag 31 maart. Indien er zich een praktisch probleem voordoet, kan je ons altijd mailen en zoeken we een oplossing. 

Gezonde Groetjes

Juf Priscilla en meester Peter

Dinsdag 24 maart 2020 om 12:10

Beste meisjes en jongens
Tip van de dag:

1) Bekijk dit filmpje, Stephanie Van Hoe geeft een goede uitleg over ‘Recht en omgekeerd evenredig’.

2) Zoek een plekje in de zon, uit de wind en lees daar in je boek.


Liefs

juf Priscilla

Maandag 23 maart 2020 om 12:45

Beste ouders

Beste leerlingen


Ik vermoed dat het ook voor Bingel zware tijden zijn. ‘s Nachts krijg ik steeds een lijst met gemaakte oefeningen doorgemaild, maar deze nacht kwam er niets binnen. Daardoor heb ik geen zicht op de leerlingen die nog niet 100% klaar zijn.

We spreken wel af dat je eerst de taken van vorige week afwerkt, vooraleer je start met de nieuwe opdrachten. Ik zie aan de ontvangen mails dat alle leerlingen ondertussen in gang geschoten zijn, maar ik bemerk jammer genoeg een groep kinderen die volgens mij in “vakantiemodus” staan en niet beseffen wat de gevolgen daarvan kunnen zijn. Deze opdrachten zijn geen straf, het is een manier om samen verder op weg te gaan. Neem alsjeblief zelf je verantwoordelijkheid op. Mijn mails zijn duidelijk en iedereen kan lezen. Maar jij moet wel de inspanningen leveren, niet jouw ouders, zij zijn er om jou te steunen, niet om jouw werk te verrichten. Ik verwacht een dagelijkse inzet van 2 à 3 uur gefocust werken. Zo krijg je alles op tijd klaar, zonder smoesjes.

Wat verwacht ik vandaag van jullie?

Maken van alle opdrachten die reeds klaar moesten zijn! Namelijk:


Wat verwacht ik deze week van jullie?

Komaan meisjes en jongens! Doe dit alles vooral voor jezelf! 

Heb je nog vragen? Stel ze dan.

Heb je geen zin? Begin eraan, elke dag op een vast tijdstip.

Begrijp je iets niet? Zoek het dan op! Ga kijken bij YT “Zo gezegd, zo gerekend”, de website Xnapda, neuzeneuzeboekje,…

Ben je flink bezig? Proficiat en wees vooral fier op jezelf!

Een laatste tip? Print deze mail af en leg op je bureau.
Groetjes

juf Priscilla

Zaterdag 21 maart 2020 om 10:15

Lieve leerlingen van het zesde leerjaar

Hopelijk gaat alles goed met jullie?

Tijdens deze bijzondere coronaweken geven wij jullie twee muvo-opdrachten. De eerste is verplicht en reeds besproken tijdens de laatste korte muvoles, de andere is vrijblijvend en gaat over de vredesposter!

Jullie mogen ons altijd vragen stellen, foto’s/filmpjes doormailen. Gebruik telkens beide emailadressen, zodat we dubbele communicatie kunnen vermijden: els.schobben@umbasis.be en koen.schiepers@umbasis.be

Groetjes

Juf Els en meester Koen
 

Het resultaat willen we graag, ten laatste op vrijdag 3 april in onze mailbox. 

Inhoud: je maakt een (creatieve) presentatie van een muzisch persoon/ activiteit die jou kan inspireren/ waar jij fan van bent. Tijdens de les maakten wij een hele oplijsting van beroepen/muzische onderdelen/personen die je hiervoor zou kunnen gebruiken.

Iedereen heeft toen een persoonlijk idee op een kaartje afgegeven. Deze ideeën zijn goedgekeurd. Ga op onderzoek uit en laat ons en jouw medeleerlingen via een leuke presentatie zien wat deze kunst juist is en waarom jij dit juist gekozen hebt. Gebruik beeldmateriaal / zoek filmpjes op / maak er een tekening over / rap zelf een liedje / maak zelf deze muzieksoort / probeer zelf een broek te ontwerpen / … De mogelijkheden zijn eindeloos. Hoe creatiever, hoe beter. Dit is niet alleen leuk om te zien voor ons en jouw medeleerlingen, maar kan ook een creatieve invulling zijn voor de lange tijd die we nog binnen moeten zitten.

Succes!

Michel heeft laten weten dat de jury zich ook aanpast aan deze coronatijden. Ze hebben de wedstrijd een andere datum gegeven en hebben een momentje doorgemaild waarop ze de vredesposters komen ophalen. Dit zal op vrijdag 24 april plaatsvinden.
Dus: alle leerlingen die zich hadden opgegeven om de vredesposter te maken (en dat waren er best veel!). Werk hier gerust rustig aan verder. Stel gerust jouw vragen via mail en maak er een prachtig, creatief werkje van! Na de paasvakantie verzamelen we deze werkjes en dan geven we ze op vrijdag 24 april aan Michel!

Succes!

Vrijdag 20 maart 2020 om 18:00

Beste meisjes en jongens van mijn klasje

Ik ben zo blij dat iedereen nu gestart is! En ja, ik heb mijn werk met het opvolgen van jullie mailtjes, maar ik doe dat graag en het stelt mij gerust te weten dat de hele klas betrokken is. Voor wij het weekend ingaan, wil ik jullie graag nog een laatste update meegeven. Ik hoop dat het jullie lukt om de volgende zaken tegen maandag af te werken. De meesten zijn nu al klaar of deden al tevéél!

1) Herhalingsles sprong 8    

De helft daarvan maakten wij al in de klas, zoek eerst een instructiefilmpje over de nieuwe leerstof vooraleer je daarmee aan de slag gaat.

2) Bingeltaak wiskunde over sprong 8.    

Als je een tekort behaalt als score op een oefening, hermaak die dan alsjeblief! De klemtoon ligt immers op begrijpen. 

3) Bingeltaak W.O.     

Ik kreeg al positieve reacties op deze taak. De meesten vinden dit wel boeiend. Toch zag ik dat de score voor “de stappen van een experiment” laag ligt, hermaak de oefening dan aub!

4) Bingeltaak Talent     

Hier hoef je alleen maar instructiefilmpjes te bekijken. Dat is een goede herhaling van de geziene leerstof.

5) Opdracht Frans van mevrouw Dubourg

6)  Lezen in “Koning van Katoren”, best tot en met p.46 geraken, minstens tot p. 30.

7)  Maken van een vaste dagplanning met daarin wanneer werk, speel, ontspan je?    

Alleen nog te ontvangen van Maecy, Hamza, Salahdin en Thalia.

8)  Leren uit gemaakte fouten, dat blijft het hoofddoel.

Dikke merci aan jullie allemaal, ook aan de papa’s en mama’s om mee een oogje in het zeil te houden.

Maandagnamiddag horen jullie opnieuw van mij.

Heel graag tot dan!

juf Priscilla

Dinsdag 17 maart 2020 om 15:00

Dag meisjes en jongens van 6A

Wat een heerlijk weertje buiten! Ik hoop dat jullie met de “Koning van Katoren” in de zon kunnen lezen, heerlijk is dat!

Ondertussen is het mij gelukt om een aantal taken VOOR DEZE WEEK klaar te zetten op Bingel.
Ik heb voor jullie geselecteerd:

a) W.O.:een taak die jullie algemene kennis bijspijkert. Dat is wel belangrijk aangezien ze net die onderdelen bevragen op het einde van het schooljaar. 

b) Wiskunde: een taak met oefeningen rond sprong 8. In totaal zullen deze oefeningen een uur van jullie tijd vragen.

c) Nederlands: een taak met oefeningen rond thema 5. Dit kost een half uur tijd van jullie.

Geniet van de zon, dat is goed voor jullie vitamientjes.

Lieve groeten
juf Priscilla

Maandag 16 maart 2020 om 16:04

Beste meisjes en jongens van 6A
Vandaag werd Bingel overbelast. Daarom is het mij niet gelukt om taken klaar te zetten. Ik doe morgen een nieuwe poging…

juf Priscilla

Maandag 16 maart 2020 om 09:40

Goeiemorgen meisjes en jongens

Wat verwachten wij deze week van jou?
1) Graag een dagplanning mailen, zodat je kan werken volgens een vast patroon. Ik mocht zo’n planning al ontvangen van 7 klasgenoten, bedankt daarvoor!

2) Maak de herhalingsles van sprong 8 en mail mij een foto daarvan door. Susanna deed dit al: proficiat! Zij kreeg al de sleutel. Op basis van haar fouten kan ze remediërende oefeningen maken in de voorgaande lessen van sprong 8. Zo leert ze uit haar fouten.

3) Mevr. Dubourg plaatste oefeningen op Bingel voor deze week. Daarmee kunnen jullie meteen aan de slag. Negen klasgenoten deden dit al: prima

!4) Lees ELKE dag en werk aan je creatieve opdracht van “Koning van Katoren”.

5) Na de middag zet ik voor jullie taken klaar op Bingel, voor deze week.

6) Doe ook wat spelling (2 pagina’s). In de eerste brief van meneer Peter krijg je een opsomming van welke pagina’s je kan maken. 

7) Houd de moed er in, ik ben er voor jullie!


Alle liefs
juf Priscilla

—————————-

Zaterdag 14 maart 2020 om 12:41

Beste ouders

Beste meisjes en jongens

Het waren 2 hectische dagen om de week af te sluiten!

Ik vind het jammer dat we geen afscheid konden nemen, want ik zal jullie echt wel missen de komende weken. Hopelijk kunnen we nauw mailcontact houden.
Ja, we vragen inderdaad van jullie om de komende weken niet als extra vakantie te beschouwen, maar dagelijks voor school te werken. Probeer voor jezelf een vast patroon uit te werken. Een dagindeling waarbij je telkens op één of twee dezelfde momenten voor school aan het werk bent. Dit is echt nodig. We moeten ons einddoel voor ogen houden, namelijk het uitreiken van een getuigschrift op het einde van het 6de leerjaar. Meester Peter stelde in overleg met mij vrijdag nog een brief op. Je vindt hem in hier.
Ik vroeg aan mevr. Dubourg om voor jullie taken voor Frans klaar te zetten op Bingel. Weet dat je daar ook alle teksten en nieuwe woordenschat kan beluisteren voor een correcte uitspraak.
Op mijn Bingeltaken zal je tot maandag moeten wachten. Door het gebruik van een MacBook lukt het mij van thuis uit niet om op Bingel in te loggen als leerkracht. Vervelend. Ik zoek daar zo snel mogelijk een oplossing voor. Maandag ga ik sowieso naar school, zodat ik op de klascomputer aan de slag kan. Uiteraard moet je daarop niet zitten wachten. Je kan al perfect aan de slag. Lees in je boek, werk aan de creatieve opdracht en maak al oefeningen in jullie werkboeken. Wie boeken vergeten is op school, kan die gewoon daar ophalen. Stuur mij dan wel eerst een mailtje wanneer je dat wenst te doen. Dan kan ik dat met juf Jasmine afspreken en worden de toezichters van die dag op de hoogte gebracht.


Wat verwacht ik concreet van jullie?

1) Ga dit weekend al aan de slag.

2) Maak een vaste dagplanning en houd je daaraan!

3) Stuur mij jouw dagindeling door.

4) Maandag krijg je de eerste Bingeltaken, maar daar hoef je niet op te wachten!

5) Wie een pagina in een werkboek gemaakt heeft, stuurt mij daarvan een foto. Ik zorg dan zo snel mogelijk voor een foto van de verbetersleutel. ‘s Middags en ‘s avonds controleer ik mijn mail en probeer ik alle mailtjes van jullie te beantwoorden. Zo krijg je snel feedback en behoud ik wat controle.

6) Wees streng voor jezelf, toon mij dat je de juiste werkhouding te pakken hebt!

7) Maak jezelf niets wijs, het gaat niet vanzelf in orde komen: jij hebt de touwtjes in handen en ik zal jullie steunen.

8) Heb je vragen, is iets niet duidelijk: mail mij.


Komaan meisjes en jongens, we gaan er samen voor!

Veel liefs
juf Priscilla